Saya Puasa....


Hallluuu all... Apa khabar u all? Puasa x? Saya time2 bulan puasa ni memang malap sikit lah aktiviti sehariannya... Hari pertama ( 1 Ramadhan) saya berpuasa di kampung.. Ambohaii memang syiok dan sungguh wallaaa lah Puan Mother masak... Tapi start 5pm tu dah beberapa kali lah nak memitamkan diri.. Hari kedua start puasa kat Banting... Badan flat habess!~~ Nak pi office pun macam lalok semacam je.. Bukan kepala i yang lalok, tapi kaki ni hah.. Lemah gemalai pulak rasa.. Huhu... 

Terawih pulak sempat terawih dua kali kat kampung... Sini I terawih kat surau ILP... Dekat je, lagipun I kan stay kat kuarters... Sekali lah dengan students semua... I rasa x semua pun yang pi surau tu, tapi kalau x salah I, semua student wajib pi solat kat surau... Sebelum ni kat UTM, selalu Encik BF bawak pi terawih kat masjid luar UTM... Kalau kat Taman Sri Pulai tu, pi terawih dengan Mar, Hasmah n Nanad kat masjid taman perumahan tu... 

Sahur pulak macamana Jash? Hang bangun x? Ohh kalau itu soalan yang bermain2 di fikiran kalian, ni jawapan saya :: Hari pertama saya sahur kat rumah, memang setel lah... Hari kedua sahur dalam bus, nasibaik Puan Mother kejutkan.. Hari ketiga x sahur sebab Puan Mother x kejutkan.. Semalam Puan Mother kejutkan, pastu saya tertidur x sempat sahur... Pi ofis plak hampir2 pukul 8am, x sempat panas enjin kereta, terus gerak je.. Sudah sangat lambat wooo!~~~

Hari ni pulak lagi best, pasal sahur jugak.. Puan Mother call "Bangunlah dah nak dekat pukul 5 ni ".. Dengan mata yang x berapa nak bukak tu saya tanya " Umi call ni nak suruh bangun sahur ke bangun Subuh?".. "Bangun sahur lah, bangun Subuh belum lagi..." mesti Puan Mother geram je dengan saya... "Ohh bangun sahur.. OK lah, bangun ni..." Ceewaahhh yakin ni jawapan... "Hah jangan tidur!~~ Cepat pi sahur dulu!~~" .. Opsss baik Puan Mother... Hikhik tau takut... Jadi hari ini selamatlah saya bersahur dengan penuh ketabahan dan kesabaran.

Bulan Ramadhan ni sebulan.. Agaknya dalam sebulan ni berapa kali ya Cik Jash nak keluar entry pasal puasa ya??~~ Hehe.. Kita tengok jelah nanti... Apa2 pun, selamat meningkatkan amal ibadah di bulan Ramadhan penuh keberkatan ini... Semoga amalan kita diterima olehNya... Ameen...!~~

With lovely regards,
Jash
11:00
05082011

No comments: