Puasa di Penang...

Hi u ollsss.. Assalamualaikum & good morning!~~ Entry I sebelum ni ada cakap weekend I puasa di Putrajaya kan.. tapi terkebetulan I ada meeting di Penang hari ini (Isnin), so I decide datang penang lebih awal iaitu Sabtu pagi... (cerita panjang pasal kisah kehadiran saya ke Penang ini... tapi not to be written here *wink )... I stay with my coursemate, SECian Waniey in Nibong Tebal... Sementara tunggu meeting tengahari nanti, saya berblog lah dulu hehe... Okay, lupakan mukadimah yang panjang lebar, ini saya ceritakan kisah saya yang dah 2 hari berada di Pulau Mutiara ini...

Sabtu ::
Saya bertolak dari Banting dalam pukul 9am and sampai Penang dalam pukul 12.40pm.. Berhenti jap je di Hentian Sebelah Sg. Perak dan isi minyak kat hentian seterusnya... First time saya drive jauh alone tanpa GPS, biasanya nak pi KTM Serdang pun saya pakai GPS huhu... Alhamdulillah dengan bantuan rakan2, saya sampai dengan selamatnya (^_^) ... Berehat2 saja sampai petang then other friends brought us to bazaar Ramadhan in Seberang Jaya... Gila heaven sampai bazaar tu sebab selama minggu lepas pi bazaar kat Banting tak ada apa2...
Maaf.. Usah difokus pada lelaki2 itu...
Sup daging + ikan bakar air asam + kuih serabai + jus buah naga

Yong tau fu yeayy!~~
Ahad ::
We mula2 plan nak pi tengok wayang.. Haa memang sadis sungguh bulan2 puasa ni nak pi tengok wayang hehehe... So, Waniey bawa pergi Queensbay Mall.. Sampai sana pi kat cinema tu tetiba rasa macam "aduhaii rasa x sedap hati lah pulak tengok wayang time bulan puasa ni.. Segan pun ya jugak..!~~ hehe".. End up x tengok wayang tapi we pergi shopping.. Nasib baik lah hati masih okay, kalau x, tatau lah berapa banyak berhabes untuk shopping..

I love this!~~ Encik BF, untuk pre-wed/post-wed photoshoot ok juga ni!~~
Cik Waniey, si gadis SECian yang sungguh baik hati.. Thanks Waniey (^_^)
Sate + ayam kicap + hati masak kicap + daging kerutub +
ayam goreng tomyam + somtam + air tebu + air Ribena
Pasemboq!~~

Laksa buyong!~~
Ohh my... Memang confirm saya balik Banting dengan keadaan pipi and badan boollaatt..!~~ huhuhu...  Dan sempat juga beli 2 helai blouse.. I likeee!~~ Ohh pastu Cik Aimi bawa kami pi Perai untuk cari jeruk...

Jeruk yeayyy!~~ Encik BF pun tetiba nak jeruk.. Pelik pulak saya huhu
Sekian, cerita saya untuk 2 hari berada di Penang.. Nanti nak meeting... Saya nak pi study jap..!~~

From Penang with love,
Jash
10:45
08082011




No comments: