Bermasam muka? Cari pasal?


My bear2
Salam 24 Ramadhan to all readers... Bulan puasa, bulan meningkatkan amal ibadah.. Bulan untuk kita mendekatkan diri pada Tuhan Maha Esa... Bulan yang terbaik untuk kita muhasabah diri ( tapi sebaik-baiknya setiap malam sebelum tidur, kita muhasabah balik diri kita dan maafkan semua orang sebelum tidur... alhamdulillah masih diamalkan..).. Tapi kalaulah terjadi tiba-tiba ada orang bermasam-muka, tak mahu bertegur sapa dengan kita.. Apa patut kita buat? Balas dendam pada dia? Atau terus putus kawan dengan dia?

Ouch... Masalah tu lah saya kira yang sedang melanda diri saya sekarang... Arrghh tension!!~~ Saya tak tahu apa salah saya.. Saya cuba fikir dan ingat balik apa-apa khilaf yang saya lakukan mungkin tanpa sedar... Maaf, saya tetap x berjaya.. untuk bertanya pada si sia, mungkin sampai sudah saya x akan dapat jawapannya... Sedangkan bila saya tanya apa yang penting pun, si dia jawab endah x endah je... Ya Allah, saya tak mahu bermasam muka dengan sesiapa pun.. Apatah lagi cari pasal dengan orang lain.. Takmau! Mintak jauh lah dari perasaan berdendam atau hasad dengki...

Sudah lah jauh dengan orang-orang tersayang... Dapat pula masalah macam ni.. Memang rasa agak down lah.. Em orang kata masalah itu adalah cabaran hidup.. tapi kalau banyak sangat cabaran, nanti tak tergalas pula di bahu ni.. Last2 jatuh tersungkur dan masa tu, orang nak tolong angkat pun dah x larat... Selalunya saya selalu bercerita pada Puan Mother atau Encik BF, tapi mereka pun menanges juga kalau setiap masa nak dengar masalah saya.. Lagi lah mereka susah hati dan risau keadaan saya.. Saya takmau mereka bimbang... Uhuk3x...

Nota tangan : Bear2 saya sudah wangi... tapi sedih, kali ni bear2 kena tinggal di rumah sorang2... 

Sepi tanpa kata,
Jash
12:06
24082011

No comments: