seharian di... Kluang...

Yehhaaaa!! Happy..happy.. and soooo happyyyy!!! tadi sangat amat happy berkeluaran dengan Encik BF and Nanad... We pergi Kluang, saja-saja ukur jalan ke sana... Berlumba-lumba di lebuhraya seperti lumba lari antara arnab dan kura-kura... Ehh bukan..bukan... Tiada siapa berlumba lari... Cuma kereta yang ramai di jalanan itu seperti berkejar-kejaran saja... Sekejap kamu say hye hye, x sampai berapa saat dia sudah bye bye kamu... Ohhhh itu sudah lumrah alam... Sekejap kamu di depan, sekejap kamu di belakang... Hellooo Jash..! panjang nya intro kamu... Opsss... Sorry...

Sampai di Kluang, ada satu insiden yang berlaku... Saya drop by kat satu tempat ni, hajat hati ingin bertanyakan sesuatu di tempat itu... Terus saja berhenti kat pondok guard, n bertanya dengan sungguh polite dengan pak guard yang ada kat situ... Tapi that pakcik membuatkan hati saya sangat sakit dan mahu saja rasanya nak melempang dia itu... (Macam berani saja mahu lempang-lempang orang yang mempunyai kayu sakti itu...huhu).. Hoihh pakcik guard, saya bukan mahu minta kamu layan saya bagai anak raja, saya cuma mahu kamu beradab bila bercakap dengan orang.. Pliss la pakcik, saya pun boleh je kalau nak biadap dengan pakcik, tapi puan Mother saya x ajar saya macam tu... Pakcik boleh blah laa tapi saya amat menghargai kawan pakcik yang baik hati tu ... he's NOT rude like u!

Ok2... Cerita yang x best, kita tinggal dulu laa... Da banyak mengkomen tu.. Ni saya tulis pasal cerita seronok pula ya.. Seronok yang amat sangat sebab tadi dapat jumpa coursemate saya, Dayah.. Kluang is her hometown.. She also works in Kluang... Sangat lucky to be her... We met at petrol station and she brought us to her house... We had lunch together there and shared some stories.. Thanks to Dayah's family for their kindness...

Then Dayah brought us to Kluang Mall.. Yeke? Rasanya betul la kot... We planned nak tengok wayang tapi xde cerita best pula... Terus saja kami pergi karaoke...hehehe... Tempat ok,  harga ok... RM20 per hour, kira ok la tu kan... Paling comel tengok Encik BF menyanyi... U comel la dear... hehe... :)

We round-round situ, beli barang sikit (ini betul sikit.. ok..).. Kemudian pergi Kluang Railway Station kopitiam.. atau apa saja nama tempat tu, but the famous one is their coffee... Saya minum?? Ohh sudah tentu... Tapi cuma rasa di hujung lidah saja... Omakk aiihh.. Pahit lidah den...! huhu... Saya minum Railway Float... taste like mocha... The waitress said "Railway Float ni milo letak aiskrim..." tapi sedih bila minum rasa mocha... tapi habes juga separuh.. Yang penting i dapat ice cream tu hehe...

Lepas kekenyangan, terpaksa suda say goodbye pada Dayah... We kena balik JB... Tapi we da janji pada Dayah, if we pergi Kluang lagi, we akan meet dia... So as her.. Kalau datang JB, mesti jumpa me n Nanad here...

On the way back to JB, we drop by at Ayer Hitam.. X banyak shopping pun, beli barang sebijik dua... hehe... n paling penting, i beli sticker FWC Holland and England.. kenapa dua? Sebab i sokong Holland and Brazil while Encik BF sokong England... Kira fair la tu hehehe... Ok, tamat suda cerita hari ini.. mahu berehat-rehat pula.. Esok pagi mahu pergi joging... Lalala~~~


Nota tangan: Thanks Encik BF for that lovely red flat... :)

Nota kaki:  Semoga kegembiraan dan kebahagiaan sentiasa berpanjangan pada kita semua.. Ameen...

No comments: