Kuching : Day Trip -2nd (24th April)

Hari ini bangun sangat lambat.. Rugi masa la dear.. Huhu.. Itu pun bangun sebab Encik BF call and tanya "bila you all nak bangun ni??"... Hoho sangat penat sebab tidur sangat lambat dan itu sebab bangun juga sangat lewat hehe...

Pagi itu kami pergi 3 museums yang terletak dalam satu kawasan… X jauh pun dari hotel tu… museum pasal kayu-kayan, art museum and the other one adalah museum ethnology…  Pasal etnik-etnik di Sarawak… Saya kegerunan melihat tengkorak original kat situ.. Huihh takoottt!



 Then we pergi Pasar Satok… Ini serious sangat lapar (gilaa sanggup tahan lapar semata-mata nak pergi shopping!..) N semua orang juga berhabes duit kat Pasar Satok… We macam never jumpa barang-barang kat situ di Semenanjung.. huh! (Poyoo saja kamu ini Jash!..) <- ini alasan paling kolot di alaf ini!
About 4 hours kami bertapa di situ huhu...

 
Da penat beli dan trus blah menuju ke museum kucing... Macam gah saja nama museum tu... Tapi bila masuk dalam, jauh sekali dari apa yang kami bayangkan... Tapi xpe lah, posing tetap x dilupakan.. hehehe..

 
Balik hotel untuk solat and tukar pakaian, then we terus ke waterfront untuk makan.. Lapar gilaa yang amat dahsyat! ::


After makan, we pergi DUN and ASTANA.. Yang paling x boleh dilupakan bila kami kena halau dari kawasan Astana tu dengan pakcik polis... Kami tatau pun kawasan tu adalah kawasan larangan, so we masuk n bergambar and berlari-lari bagai... Tetiba je pakcik polis muncul::

Pakcik polis (PP) : Hoih kamu buat apa ni?
Kami: Kami ni pelancong, encik... Saja datang bercuti... (perghhh ayat sikit punya baekk!)
PP: Ini kawasan larangan, mana boleh masuk sesuka hati...
Kami: Pagar x kunci pun...Kami masuklah.. (sebenarnya pagar tu berkunci, tapi xde mangga.. huhu)
PP: Cepat balik sekarang!
Kami: Boleh bergambar sekeping lagi x?
PP: X boleh.. x boleh.. balik sekarang!! (time ni kami da sangat cuak...huhu)

Then kami terus blah.. Gila dol kena sound dengan pakcik polis tu.. Alaa sape suruh x mangga pagar tu... lagi pun Astana tu ada dalam Traver Guide as tempat menarik untuk dikunjungi.. Tipu ahh semua tu!!!! Lagi rasa bengang sebab elok-elok lepas kena halau tu, hujan turun dengan lebatnya... Cuak gila masa naik sampan tu...

No comments: