Weekend yang dot dot dot

Sabtu

Tiada apa yang menarik berlaku dalam hidup saya.. Cuma hari ini solo journey saya ke Masai untuk sesuatu urusan yang agak peribadi.. Malam ni dinner di Restoran Bibik, Taman U.. Housemates kata mahu bawa saya pergi makan laksa penang yang sedap, tapi sungguh tidak ada rezeki, kami sampai je kat restoran tu, pelayan dia cakap "maaf kak, laksa udah habes!".. Adeii kempunan saya nak makan laksa penang yang sedap ituuu!!!


Ohh masih rasa tak apa, masih juga boleh makan makanan lain... terus tanya makanan apa lagi yang ada?? Pelayan tu jawab lagi " ayam penyet, lele, peca lele (betul ke tidak ntah eja nya..), puyuh penyet, bakso".. Hah kau! Semua x termasuk dalam list makanan saya... Tapi setelah beberapa ketika, saya decide untuk order bakso saja... Meehun + meatball + plain soup... Ohh itu sudah dikira OK... Kalau la dia masukkan sekali sos cili, atau apa kejadah jenis sambalnya, mahu haru dibuatnya... Tapi alhamdulillah suda selamat sejahtera berada dalam perut ni hehe.. Plus apple juice, kira OK la tu...

Malam itu juga saya baru tahu 'lele' means 'ikan keli'.. aduhhh sempit ilmu betul saya ni.. Nasib baik Mar bagitahu saya... Tadi dinner Mar order nasi lele n Hasmah pula nasi ayam penyet.. Saya pula langsung tidak mahu mencuba makanan-makanan unik sebegitu.. (Heh Jash! U should try la.. Baru u tahu sedap ke x...).. Omakkk!! Den x mahu torai... Belum masanya laie...! huhuhu...

Agak seronok tengok bola tadi, N9 mng Kedah (5-4)... Jang hebat! Jang hebat! Ehhh apa kaitan saya dengan Negeri Sembilan? Ahaks!~~ Setakat mengambil kira faktor Geografi, negeri Sembilan itu kan bersempadanan dengan Johor.. Itu sahaja lah sebabnya... Yeahh!!~~~


Ahad

Ahad yang aman, damai, dipayungi awan-awangan memukau mata memandang... Sungguh sepoi-sepoi bahasa anginnya... Aikkss.. Ini Ahad tahun bila ni? Adakah Ahad = 11 April 2010?? Ehh..mungkin tidak.. Rasanya itu mungkin Ahad bulan depan kot hahaha... Ada-ada sajalah kamu ini Jash!... (ampun dong... kepala udah tidak betul agaknya!..).

Hari ini around 10.45am I went out with Mar, our destination --> Angsana! We nak pergi Karnival Pendidikan MARA since hari ini da last day... Cerita best masa we kat situ, ramai ingat me n Mar budak sekolah form 3... Adeiii.. Nak marah pun tak, rasa lagi bangga itu adalah sikit.. (hahaha.. muda sey muka we berdua ini..) Tapi kan bila fikir balik, agak2 la nak cakap kami form 3 kan, 10 tahun lebih muda dari usia sebenar... (haa kan da terbagitahu umur sendiri.. hahaha).. 


Actually tujuan pegi situ untuk survey2 scholarship.. tapi malangnya MARA officer tu told us scholarship untuk postgraduate dalam/luar negara dibekukan sehinggalah kerajaan umumkan RMK10.. Untuk undergraduate pun hanya dalam negara je yang ada, untuk luar negara tetap dibekukan... Nampak gayanya I have to wait until end of this year to try again... Unless tetiba Encik BF mahu sponsor saya further study.. *wink*wink*

Lepas tu, we lunch kat foodcourt situ saja.. Makan ini::


 

Kemudian berpergian ke bengkel kereta... Nak cat 1 part kereta kat belakang sebelah kanan (ini kejadian yang memilukan... tapi tiada kaitan dengan cara pemanduan... hanyalah mengikut kata bidalan "sudah parking, ditimpa besi".. ouchhhh... pilunya...) huhuhu... Takpe2, kita abaikan tentang itu... Sudah buat appointment dengan Uncle itu, akan pergi bengkel dia by this week... Harap2 kereta akan cantik, menarik, dan tiada bekas jerawat lagi.. Ahaks!~~

Kemudian hantar Mar balik rumah and siap2 pergi jemput Nanad di Sri Putri, she arrived from KL and we straightly went to KFC Saleng for Catur Bistari competition.. our colleagues : A.Hairyll, A.Hidier and Azhar juga join us.. We thought ada lagi 2orang peserta tapi mereka tak datang and only 5 of us yang main... Banker adalah Manager KFC tu sendiri... We sangat havoc sepanjang game tu n we rasa manager tu macam agak tertekan dengan we all haha... Kesian manager itu... (^_^) After habes main, me n Nanad terus pulang ke rumah untuk berehat-rehat... esok sudah perlu kerja... 

Nota tangan: Nak tengok bola Terengganu vs Johor... Agak-agak saya dan encik BF akan mogok x antara satu sama lain kalau pasukan pilihan masing-masing kalah?? Jawapan:: Urmm... urmm... Haip! Apa susah nak jawab ni... Hahaha...

Nota kaki: Kecil-kecil cili padi.. Tapi saya n Mar ini cili padi kah? Macam bukan saja...hohoho

Jash
22:45
11042010

2 comments:

Unknown said...

cik fid,
sila tukar mode komen anda ni.. sy takleh komen kat ofis... hahahhahaha...

Jash said...

k.laila,

hait2.. saya cuba untuk mentukarkan mode itu ya... sila cuba sebentar lagi hahaha