...old skool...

Hari ini kita mulakan hari dengan activity mencuci kereta!! Yeahhh....!! Saya cuci kereta dengan penuh rasa semangat yang jitu dan perasaan komited yang memang x dapat disangkal lagi.. Wallaweeyyy ayat itu sungguh dasat sekali huhu...

Sementara saya mencuci kereta yang telah berhabuk dilanda debu yang sungguh indah itu, Nanad pula berkeluaran berjalan mengukur jalan di sekeliling rumah dan m'singgah di kedai membeli breakfast untuk kami... Thanks Nanad =)

Kemudian terus bersiap2 untuk hantar kereta ke bengkel (kan ada cakap dalam entry sebelum2 ini saya ada buat appointment dengan uncle bengkel kereta itu...).. Uncle tu cakap boleh siap kereta around 5pm... Hadoii kepala sikit mahu biol fikir nak lepak mana sementara kereta siap.. nak balik rumah macam malas (alang2 da keluar, kan...) Nasib baik Nanad ada sekali, so we decided to go to CS... and sangat bestnya it was by BUS! Amboiii siap boldkan lagi BUS tu, apehal Jash oi?? da hampir 2,3 tahun x naik bus pergi bandar... Sejak duk JB hampir 7tahun ni, pergi bandar naik bus boleh dikira dengan jari tangan saja...  x perlu tambah jari kaki...

Alasan zaman dulu: Bila naik bus pergi bandar, lepas balik terus kena demam 2,3hari, ada 2kali tu demam panas...
Sebab-musabab: Tatau la kenapa... Mungkin secara logiknya cuaca panas + sangat crowded dalam bus itu + asap rokok + ntah lah... mungkin kebetulan saja saya demam tiap kali naik bus huhuhu... 

Sebab tu lah dulu time belajar kat UTM, saya akan sewa kereta kalau nak keluar... Owner kereta yang saya sangat senang dengan mereka adalah K.Faridah KTC and A.Zul K10... Sangat best lah diorang tu, sampai da kenal betul dengan me and Encik BF... pelanggan tetap diorang agaknya... hehehe...

Perkara pertama kami buat di CS adalah beli tiket wayang... We pilih Clash of Titans tayangan jam 11am... Pilih couple seat (konon2 mahu ruang yang luas haha...)... Pilih popcorn combo set (bila nampak orang beratur beli popcorn, kami tetiba rasa macam konon2 lapar... cehh konon2.. padahal memang nak popcorn pun.. haha..) ... da siap pilih segala macam itu dan ini, kami mentonton la dengan penuh bergaya.. Yang peliknya, bila saya gelak sakan, orang lain diam saja.. Bila saya mentonton dengan khusyuk sekali, orang lain gelak pula.. Sampaikan saya terfikir, saya ni salah tengok movie ke apa... Haishhh pelik..pelik...

After tengok movie we jalan-jalan (ini termasuklah shopping sekali... aduyaii shopping lagi...) ::


Kemudian nampak orang ramai beratur kat McD, kami pun beratur la sekali.. hehehe... ::


After solat we terus keluar dari CS pergi tungggu bus.. Bus tu pula lambat gerak, hampir 40mins we tunggu dalam bus tu.. pegun..x bergerak! Jumpa pula macam-macam ragam punya orang... Takut! Seriously I'm scared of freaky strangers.. (da la stranger.. freaky pula.. apa kamu tidak takut??..) huhu... Saya rasa sangat tidak secure berada di tempat public tanpa orang-orang yang saya yakin dapat melindungi saya.. Mungkin sebab di JB ini saya telah terbiasa dengan Encik BF di sisi.. di Terengganu pula ada family.. Jadi untuk hari ini, saya berterima kasih pada Nanad sebab saya rasa yakin bila ada Nanad (Nanad, anda nampak gagah! hahaha...) Padahal saya yakin kerana ada payung panjang belang2 itu haha... *wink*wink*

Sampai di Sri Puteri, kami terus berkunjung (erk! macam kunjungan hari raya sahaja...) ke bengkel kereta and sangat gumbira bila Uncle cakap "Miss, kereta da siap... RMxxx sahaja..." Sahaja Uncle kata?? Ouhhh mata dan tangan terus mencecah pada purse dan  fuhhh lega, ongkosnya cukup! hehe...

Sebelum "sudah parking, ditimpa besi"::

Selepas "sudah elok, ongkosnya terbang"::

Sebelum pulang ke rumah, rehat sebentar bersama kit-kat singgah sebentar di pasar malam S.Puteri... Beli barang sikit.. Sikit saja okeyy... dan terus saja pulang ke rumah dengan perasaan bercampur-baur...

Hati tenang, jiwa lapang :: Kereta sudah settle tidak ada bekas jerawat lagi...
Hati runsing, kepala mengira2 :: Duit sudah berterbangan dengan meriah sekali...
Hati gembira, kaki melangkah jauh :: Opss belum lagi... hehe

Nota tangan: Belum ada kereta, asyik mengeluh susah nak keluar... Dah ada kereta mengeluh juga, banyak belanja bila perlu service... urmmm kesimpulannya?? Anda fikir la sendiri....

Nota kaki: Sedang menulis entry ini, Puan Mother call tanya buat apa hari ini.. Bila Cik Daughter bagitahu "hari ni kereta tinggalkan kat bengkel..bla..bla..bla..." Puan Mother sungguh terkejut dan seperti biasa kerisauan melanda beliau... Panjang lebar explain itu dan ini... "Umi jangan risau ya, semua sudah okeyy!.. I love you and abah!!!" Fuhh selamat....

Jash
20:25
18042010

No comments: