Sabtu yang sleepy @ saya yang sleepy...

Halluuuu...Jash in da house!! Cheewaaahhhh ada gaya DJ kah? Hehe.. Ok2, sila abaikan intro yang gediks itu.. (See, gedik itu telah dipluralkan lalu menjadi gediks..) Hari ini hari Sabtu tapi telah terbangun dengan awalnya jam 07:15... Apodaa si anak gadis ini awalnya bangun di pagi weekend... Haishhh kata anak gadis, bagusla bangun pagi2.. boleh tolong mak sediakan breakfast, tolong siram pokok bunga yang mak tanam, boleh teman mak pergi pasar  dan lain2 aktiviti yang dirasakan sesuai dilakukan oleh anak gadis ya... Opsss tetiba mentepuk dahi sendiri sambil2 hati berbisik2 "Hey kamu Jash, mimpi ke apa.. Sejak bila pula kamu buat semua itu... Agaknya tunggu kucing mentumbuhkan tanduk dulu la baru kamu akan berubah seperti itu...hahaha"...

Okie donkey dokie, x yah gaduh2 bagai tikus dengan hamster... Cerita hari ini adalah seperti perenggan seterusnya::

Hari ini saya bangun awal sebab saya ada a few things perlu disetelkan... Lepas da siap2, saya terus mendrive ke Taman U untuk breakfast... Me and Nanad makan ala kadar saja... sekadar alas perut (erkk!! Ayat x agak2 la Jash oihh...) Hehehe... Macam tipu saja... kami makan breakfast dengan jayanya dan mentapau juga dengan jayanya hehe...


Kemudian kami terus menuju ke LHDN office kat belakang/tepi Angsana... Hanya untuk dapatkan no pin for e-filling... Sangat tidak tentu arah tahu menahu tentang LHDN segala bagai itu tapi since it is my responsibility as a Malaysian, maka saya perlu lakukan apa yang sepatutnya dilakukan -> bayar cukai pendapatan (saya belum isi lagi e-filling itu hehe), as a Muslim -> zakat pendapatan (ini lain kan dengan cukai itu..), zakat fitrah (ini saya sudah lakukan since 2tahun yang lepas...) etc...

Kepala sudah tenang sebab da dapatkan no pin, cuma lepas ni my colleagues kena guide saya untuk isi e-filling itu... Saya mahu setelkan benda alah itu minggu ini juga!...(^_^) After that saya mendrive ke office, ada kerja yang agak urgent pada saya untuk disetelkan... Kat office, saya boleh tertidur aroud 15mins, hadoiii!!!... Sangat tak tahu kenapa saya mengalami mengantuk yang amat teruk... Itu pun nasib baik 15mins saja, kalaulah ada proper pillow dll, mahunya 2-3 jam saya tidur huhu... Okies, bergerak tinggalkan kilang yang disayangi dalam jam 5pm, hujan da mula turun dengan lemah-gemalainya, kami pun dengan penuh sopan-santun menuju ke IOI Mall... Tujuan: Cari + beli barang untuk my sis punya wedding... dan akhirnya setel juga perihal barang itu... Yeayyy! Misi berjaya!!! (Time shopping itu juga saya boleh tertidur... Gila ah!!..)


Keluar je dari IOI Mall, hujan dah x lemah-gemalai dah, kilat guruh petir semua da bergabung dengan hujan yang sangat lebat itu.. (erkkk...! Ayat macam x agak2 saja..)...Kami lepas tu pergi Taman U beli pisang goreng sebab Nanad tetiba rasa nak makan.. Di sebabkan hujan lebat, kami tapau je balik makan kat rumah... Di sebabkan saya mengalami sleeping beauty yang amat teruk sekali, semalam saya hanya sempat menulis entry separuh jalan saja... Ohooo... Semalam juga tidur sangat awal... huhuhu...

Nota tangan: Sangat suka bila dapat setelkan barang untuk majlis kawen K.Ha... X sabar nak tunjukkan kat K.Ha barang itu... Sila tunggu saya balik ya... =)

Nota kaki: Sekarang hujan semakin menjadi-jadi... Bila hujan, saya rasa hanya mahu berhibernasi di rumah dengan jayanya... Ohhhh hujannn....

Jash
18:30
18042010

No comments: