Tulis ke tak payah tulis...

Seriously rasa sudah takde mood mahu menulis lagi... Walaupun dalam entry sebelum ni ada cakap mahu tulis entry sampai u all muntah baca.. Hadoii kenapa lah saya ni kebelakangan ini.. Tiada kesempatan waktu untuk berbicara dengan hati sendiri.. Tiada ruang masa untuk kerehatan badan sendiri... Tiada kekuatan untuk menzahirkan apa yang saya rasa... Semuanya TIADA!~~


Since semalam saya lesu tidak terkata... Berweekend di Putrajaya menghadiri conference... Sepatutnya kembali ke Banting petang Ahad, tapi badan sudah keletihan maka decided to balik Banting pada pagi Isnin... Tapi perancangan manusia itu tidak akan dapat mengatasi perancangan Allah.. 5.30am pagi Isnin saya sakit yang amat, langsung tak boleh tidur dah.. Duk terfikir-fikir, kalau bagitahu Shy tentu dia bimbang... Maka bersiap-siaplah saya untuk pulang ke Banting pada sangat awal pagi... Pukul 6am plus saya bertolak balik ke Banting dalam keadaan sakit dan hanya bertawakal agar tiada apa yang buruk berlaku dalam perjalanan.. Maaf, saya potong banyak kereta sebab saya x mampu tahan lagi...

Sampai di Banting saya terus cari klinik 24jam untuk amik injection... Malangnya doctor tu belum sampai dan mendrive lah saya sambil bercucuran air mata pulang ke rumah... Makan ubat, tuam dengan panas... Masih x mampu nak kurangkan sakit.. Around 8am colleague saya bawa saya pi clinic and dapat injection... Saya dapat beberapa ubat tambahan memandangkan muntah n cirit-birit yang agak teruk.. Saya pun tatau kenapa sakit saya tetiba datang dengan teruknya .. Maka semalam bersiaranlah saya dari katil... Seharian tidak dapat tidur membuatkan saya sakit kepala yang agak teruk sehingga hari ini... Ditambah pula dengan sakit yang sedia ada... Fuhhh dugaan betul lah untuk saya... Tapi masih saya terima dengan senyuman (walau mungkin tidak terukir di bibir, tapi masih tetap terpahat di hati) bersama doa agar saya mampu bertahan... Ya Allah, Kau permudahkan jalan yang ada di depanku dan jadikanlah daku di kalangan hambaMu yang tabah...


Bertabah menempuh hidup,
Jash
13092011

2 comments:

ima said...

rest well and be strong dear (:

Jash said...

thanks dear ;)