Saya nak balik kampung tapi...

...tiket saya hilang!... Okies.. Saya tidak bermain dengan kata-kata okehh! Memang gila serius saya cakap, saya sangat cuak bila saya sedar tiket saya hilang..! Masa tu da pukul 9.35pm.. Saya punya bus 10.45pm.. Saya sedar tiket saya hilang masa tengah drive home lepas hantar Nanad and Marda kat stesen bus S.Putri...

Muka pucat macam kalau toreh juga mungkin akan keluar darah putih (opsss macam lagenda Mahsuri saja ya.. huhu)...Tapi seriously saya sangat cuak, terus balik rumah selongkar segala harta karun kat rumah tu (thanks to Hasmah sebab tolong saya selongkar sekali.. ).. Di sebabkan da nazak sambil2 perasaan give up menerpa di minda, makanya saya telah mentelefon Puan Mother dan menginform bahawa tiket saya HILANG!.. Sungguh cuak ah Puan Mother (macam saya juga mungkin...) dan saya dengan perasaan redha terus mendrive ke UTM (untuk park kereta kat sana) and Hasmah sent me to S.Putri...

Terus pergi kaunter itu juga and merayu segala bagai supaya "bagi lah pada saya tiket itu.. plisss"... He said he can't easily give me the ticket even I told him my phone number as prove... They kept my number during I bought the ticket, for reference maybe... He won't give it to me until Hasmah came and she replied the same thing that I was the one who bought the ticket! Seat no.7!!! Very fortunate after 10-15mins, he gave me the ticket (the original one... because the one that I lost was the temporary one..) Thanks God for the very lucky moment..!

Naik saja bus saya terus tertidur dan langsung tidak sedar until 4am haha... Tidur lena maa... Sangat terseronok tapi seat itu sangat besar untuk saya.. ouhhh... I was safely arrived in K.Terengganu at 8am++ the next day... Sempat ambil gambar ini, lokasinya: Marang, Terengganu ::



Nota tangan: Marda juga mengalami perkara malang juga bila mana beliau ditinggalkan bus yang ntah wujud ntah tidak! (*** 1199) damn that bus! Opsss no.. Damn that person who gave her the bus plat number!!!!

Nota kaki: Nanad pula berasa pelik dengan keadaan seat bus yang beliau naiki... Pelik bagaimana itu??? Hahaha

Jash
19:00
03052010

No comments: