25 kisah suka@duka saya.. ceewahh gitu...


*pic ehsan Makcik Yahoo! Yabedabedu....


Huk alohh.. tengah duk main-main Yahoo! Game, tetiba rasa nak buka blog.. Tetiba rasa nak tengok orang comment apa, tetiba pula kena tag dengan Cik Cousin.. Apa kejadahnya saya kena tulis 25perkara pasal diri saya.. yeke? Ke silap? Lebih kurang macam tu lah kot.. Stress den raso.. Samo lah macam pic yang den lotak tu hah... Siap la Ila oii, den tag ekau lenkali.. Sampai lobam lah haa ekau menjawab... hahahaha

Maghi la hah samo-samo baco apo den nak tulih ni haa.. Lalala~~~

1. Pertamo, den ni x suko menulih bilo terpakso.. Macam sekarang ni haa.. Siap ekau Ila..!! (tengok ni, 2 kali den bagi warning..!)
2. Den suko no.2.. Sobab? Den pun tak tau...
3. Den ni orangnya biaso yo... Takdo apo yang istimewa... Kalau kurang tu ado lah... Den ni kurang ketinggian... Tapi den kisah apo..
4. Den ni kojo kilang... Hari-hari den merempit dengan basikal tayar 4 tu... Den gilo lah sayang kek basikal den tu...
5. Den ado family yang sangat cool dan sporting dan happening! Pendek kato, den suko lah dongan family den...
6. Kalo bab emosional ni, den termasuklah skali dalam kategori emo... Tapi den kalo emo, den merajuk yo... Especially kalo dongan Puan Mother dan Encik BF... Den kalo merajuk paling best dongan beliau berdua itu lah...
7. Den menyampah botul guno laptop Encik Brother ni (ni hah den menaip ni dongan laptop beliau la ni)... Den tokan 'enter', cursor tak turun ke line seterusnya.. Geramnyaaa den!!
8. Den suko kalo ada sale.. Kalo takdo yang sesuai dongan diri den yang kecik molek (den porasan yo..) ni, den boli lah untuk adik-beradik den atau Encik BF den.. Yang penting, misti mau beli!
9.  Haa no.9 pun den tertarik... Sobab den lahir bulan 9... Den berbintang virgo dan virgin...(okehh x perlu heboh satu dunia..)
10. Den suko kojo den sekarang... Den suko jadi budak kilang...
11. Gilo ah! Taip banyak2, baru sampai no.11.. Heh!
12. Den nak kawen, tapi omak den kato tunggu laie 5taun.. Hehe ini den tipu yo.. Jangan percayo... Mampuih omak den kojar den...
13. Den suko lagu-lagu lamo.. Lagi lamo, lagi den suko... Tapi kalo lamo sangat pun, den raso memang tak tercapai dek telingo den ni haa... ( lagu apo kono eh jang tu masuk dalam list... kobau tu tak bagi makan lagi jang oii)
14. Den jarang tengok wayang.. Wayang tengok den ado lah agaknya...
15. Den ni pemalas... Tapi den suko Encik BF sebab beliau rajin.. Huk alohh.. Kontra tuhh...
16. Den tak rajin.. (samo dengan line atas.. hehe.. )
17. Den suko reading-meading ni... Apo jonis pun ok.. Den tak kisah...
18. Setiap pagi, Puan Mother akan kejutkan den bangun tido... Den sanggup lambat poie kojo kalo Puan Mother lambat kejutkan den... Kalo ado aktiviti hujung minggu pun, samo lah!
19. Haa ni tarikh harijadi den.. 19hb... Bulan 9, ( kat atas tadi den dah kobar kan...)
20. Den..den..den... dah lah nogori celup! Saya orang terengganu, jadi marilah kita tukar bahasa pemanggilan diri ya..
21. Saya ni lemah lembut, sopan santun, jalan lenggang lenggok, berbadan ramping, anak dua tak berapa pandai nak berbahasa berbunga-bunga... Mesti straight to the point... Kalo ada banyak berkias-kias, nanti lagi lama awak kena explain dengan saya.. Waste time saja!
22. Orang kata saya manja.. Urmm yang ini saya mengakulah, saya memang manja... Ok, next!
23. Saya jarang SMS... Paling banyak pun dengan Encik BF...Sebab? Hentah...
24. Saya tak boleh berseorangan... Saya takut... Kalau gelap, lagi saya takut...
25. Yes! yes! dah last one! Saya suka bercakap.. Jadi kalo tetiba saya diam tu, maknanya saya sedang marah... Rasanya lah kot.. hehehe

Ila, i have done this! Should i tag others? Nak tag, kesian.. Tak tag, x syok ar... Tapi ini akan dikira sebagai option.. Kalo kawan-kawan yang di tag tak mahu jawab sebab too busy, atau mahu jawab separuh saja, itu saya tak kisah.. Sebab saya tahu, u all sangat busy :) (baik kan saya ni.. baik kan?.. lalala~~~) Mari kita mengetag.. hoii!

1. Ima
2. K.sheera (sebab u dah lama x update blog.. hehe)
3. K.ina
4. Sapo laie..?

Nota tangan: Den mintak ampun kalo ado salah dan silap bahaso nogori den tapi ni... Den suko, nak buek macam mano...

Jash
07112010

2 comments:

Unknown said...

heheh banyaknya kena list 25 perkara..rajinnya awak..

Jash said...

haha.. kasi k.ina exercise plak... k.ina buat 10 je.. option tu.. hehehe